Pripovedovanje zgodb je najbolj učinkovit način komunikacije z vašim ciljnim občinstvom. Pri tem pa ne smete pozabiti na moč vizualnih elementov – slik, fotografij, videov, infografik, stripov, gifov in memov. Saj veste – slika pove več kot tisoč besed.
vizualno pripovedovanje – kako pritegniti pogled?
Zakaj je vizualno pripovedovanje pomembno?
- Povprečni razpon pozornosti človeka je 8 sekund.
 - 60 % obiskovalcev spletnih strani raje pogleda video kot pa začne brati besedilo.
 - Naši možgani obdelajo vizualno gradivo 60.000-krat hitreje kot tekst.
 - Ljudje si zapomnijo 10 % vsebine, ki jo slišijo, 20 % vsebine, ki jo preberejo, in kar 80 % vsebine, ki jo vidijo.
 
Posledično, vizualno pripovedovanje
- olajša razumevanje težjih konceptov,
 - spodbudi hitrejše razumevanje vsebine,
 - omogoči, da vsebina občinstvu bolj ostane v spominu.
 
Različni tipi vizualnega gradiva, ki ga lahko uporabite
- Fotografije
 - Slike, ki jih oblikujete sami (npr. pri objavah na družbenih omrežjih pomembnejše citate izpostavite na sliki, saj objave s sliko pritegnejo veliko več pozornosti in jih uporabniki večkrat delijo naprej)
 - Memi – zabavne slike z napisi, s katerimi lahko nasmejite svoje ciljno občinstvo in pritegnete njihovo pozornost.
 - GIFI – podobno kot memi lahko služijo za vnašanje humorja v vašo zgodbo in so odlični za popestritev objav in zabavanje vašega ciljnega občinstva.
 - Infografike – na hiter in preprost način lahko prikažete zapletene informacije, statistike in zahtevnejše koncepte.
 - Video – močno orodje za vizualno pripovedovanje, ki ga lahko uporabite na sto in en način: od live videov, izjav uporabnikov, do intervjujev in animacij.
 - Stripi – tekst podkrepljen s privlačnimi slikami preda sporočilo na hiter in zabaven način, ki se vtisne v spomin.
 
Katera orodja lahko uporabite za ustvarjanje vizualnih vsebin?
- Canva je preprosto orodje za oblikovanje. Z njim lahko ustvarite slike za platforme družbenih medijev, infografike, brošure, letake ... Izbirate lahko med najrazličnejšimi logotipi, pisavami, ozadji, okviri in mrežami ter naložite svoje slike.
 - Visme je prav tako preprosto orodje za oblikovanje. Z njim lahko ustvarjate prezentacije, infografike in ostala slikovna gradiva.
 - Pixlr je brezplačna spletna platforma za urejanje fotografij.
 - Venngage je tudi orodje za ustvarjanje infografik, brošur, prezentacij in vizualno podkrepljenih poročil.
 - Promo je preprosto orodje za vizualno pripovedovanje z lastno zbirko videov in glasbe, ki jim lahko dodate svoje napise, logo, zgodbo …
 - Facebook Live – ogledi vsebin, ki so predvajane v živo, skokovito naraščajo. FB Live vam omogoča, da hitro in brezplačno ustvarite video vsebino, kateri so naklonjeni tudi FB algoritmi in tako dosežete veliko občinstvo. Uporabite ga za Q&A, intervjuje, utrinke z dogodkov, ipd.
 - Imgflip Meme Generator je spletna stran, kjer lahko ustvarite svoje meme.
 
Viri:
https://www.clearvoice.com/blog/10-best-tools-visual-storytelling/
https://www.designwizard.com/guest-blogs/video-marketing-statistics
___
Pripravo tega prispevka je sofinanciralo Ministrstvo za javno upravo iz Sklada za NVO v okviru Javnega razpisa za podporno okolje za razvoj nevladnih organizacij 2019 - 2023.