V Uradnem listu RS je objavljen Zakon o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov, ki uvaja obvezno izmenjavo elektronskih računov med poslovnimi subjekti v Sloveniji.

Od 1. januarja 2028 bo za vse storitve in prodajo blaga, opravljene v Sloveniji, obvezna izmenjava e-računov za vse poslovne subjekte, vpisane v Poslovni register Slovenije, in za fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Obveznost torej velja tudi za nevladne organizacije.

Nevladne organizacije morate elektronske račune že sedaj izdajati proračunskim uporabnikom, od 1. januarja 2028 pa bo ta obveznost veljala tudi v primeru zaračunavanja opravljene storitve oziroma prodaje blaga katerikoli drugi pravni osebi (npr. drugemu društvu, zavodu, podjetju).

Izdaja papirnatih računov bo še vedno možna pri poslovanju s potrošniki, torej fizičnimi osebami, in tujimi podjetji. Tudi potrošniki pa se bodo lahko z vami dogovorili, da jim izdate račun v elektronski obliki. Ta izdaja bo zgolj opcijska, zanjo bo potrebno soglasje potrošnika. Opozarjamo, da se s tem ne spreminja način potrjevanja gotovinskih računov, temveč se spreminja le oblika računa.

Pošiljanje e-računov preko elektronske pošte skladno z novim zakonom ne bo dovoljeno. Izjema bo veljala le v primeru, da boste e-račun poslali potrošniku. Za poslovanje z drugimi poslovnimi subjekti boste morali za izmenjavo e- računov uporabiti eno od e-poti različnih ponudnikov, mednarodno omrežje PEPPOL, lastni sistem za neposredno izmenjavo, nevladne organizacije z manjšim obsegom izdanih e-računov ali ponavljajočimi transakcijami pa boste e-račune lahko brezplačno izdajale preko aplikacije miniBlagajna. Ko bo aplikacija ustrezno nadgrajena, vas bomo o tem obvestili.

Ministrstvo bo pripravilo seznam ponudnikov e-poti, ki ga bo na spletni strani UJP objavilo do 1. oktobra 2027.

Če po 1. januarju 2028 poslovnim partnerjem ne boste izdajali e-računov, vas bo lahko nadzorni organ oglobil.