Kohezijska politika zveni kot zapleten birokratski pojem iz Bruslja – nekaj oddaljenega in nerazumljivega. A v resnici pomeni zelo konkretne stvari: prenovljene šole, nove kolesarske steze, varnejše ceste, skrb za ranljive skupine, oživljena mestna jedra, boljši dostop do zdravstvenih storitev, pomoč podjetjem, varovanje narave in ogroženih živalskih vrst… Vse to je kohezija v praksi. 

Da bi ta “nevidni” obraz kohezije približali ljudem, CNVOS v sodelovanju s TAM-TAM Inštitutom razpisuje Plaktivat – natečaj za oblikovanje družbeno odgovornih plakatov.

Kohezija – obraz, ki ga pogosto spregledamo

Kohezijska politika je za veliko ljudi nevidna ali nerazumljena – zaznava se kot birokratski pojem, oddaljen in nepovezan z njihovim vsakdanom. Javnost ne ve, da izboljšave v njihovem okolju pogosto izvirajo prav iz te politike.

Evropska kohezijska politika je finančna pomoč manj razvitim območjem znotraj EU pri njihovem razvoju. Njena glavna naloga je zmanjšati razlike med različnimi regijami, da bi ljudje v vseh državah EU, ne glede na to, kje živijo, imeli dostop do podobnih priložnosti za boljše življenje. V Sloveniji smo s pomočjo kohezijske politike do danes izvedli že več kot 10.000 projektov. Ti projekti niso le številke na papirju – predstavljajo konkretne spremembe v naših skupnostih. Kohezijska politika je torej v resnici veliko več kot le birokratski pojem – vpliva na to, da se zjutraj do službe vozimo po varnejši cesti, si natočimo pitno vodo iz obnovljenih vodovodnih sistemov, po službi obiščemo prenovljeni kulturni center na razstavi ali koncertu, uživamo v novih kolesarskih poteh ali se sprostimo v urejenem parku. Vse to so obrazi kohezije, ki jih pogosto spregledamo, a jih občutimo v boljši kvaliteti življenja.

Kreativkam in kreativcem postavljamo izziv:

Kako kohezijsko politiko prikazati kot nekaj preprostega, dostopnega in bližnjega – kot nekaj, kar vsak dan pozitivno vpliva na naša življenja, čeprav tega pogosto sploh ne opazimo?

Več o vsebini je v Kreativnem briefu med razpisno dokumentacijo. 

Kdo lahko sodeluje? 

Natečaj je namenjen vsem grafičnim ustvarjalcem, tako posameznikom, samostojnim oblikovalcem, študentom in dijakom kot agencijam oz. pravnim osebam, ki želijo soustvarjati skupni življenjski prostor (v nadaljevanju: prijavitelj). Prijavitelj mora biti starejši od 18 let ter izpolnjevati v teh pogojih navedene pogoje sodelovanja. Če v skupini sodelujejo mladoletne osebe, se šteje, da njihov zakoniti zastopnik s tem soglaša. Na natečaju ne smejo sodelovati zaposleni pri organizatorjih in druge osebe, povezane z izvedbo natečaja, vključno z njihovimi ožjimi družinskimi člani. Sodelovanje na natečaju je brezplačno. Z oddajo Prijavne dokumentacije pristajate na vsa določila in pogoje natečaja, tako tista, ki so razvidna iz razpisa, kot tista, o katerih je mogoče sklepati.

Pogoji natečaja so objavljeni med razpisno dokumentacijo. 

Nagrade

Vsa prispela dela, ki bodo izpolnjevala pogoje natečaja, gredo v ocenjevanje za ožji izbor in za nagrade.

Vsi zmagovalni plakati in ostali plakati, uvrščeni v ožji izbor, bodo javno objavljeni v TAM-TAMovi Plakatni galeriji Figovec, od 4. 7. do 7. 8. 2025. Rezultati in vsa dela, uvrščena na natečaj, bodo objavljeni 26. junija 2025 na spletni strani CNVOS ter v e-komunikacijah organizatorja. Denarno nagrado, ki je v bruto vrednosti, se podeli v skupnem znesku, neodvisno od števila avtorjev zmagovalnega dela. Morebitne druge davčne obveznosti ali stroški oz. druge obveznosti, povezane s prejemom nagrade, bremenijo nagrajenca. Če komisija izbere več zmagovalnih del, se nagradni fond razdeli na enakovredne dele. Nagrade ni mogoče zamenjati, prav tako ni prenosljiva na drugo osebo ali osebe. Zmagovalec, ki v roku treh mesecev od poziva ne posreduje podatkov, potrebnih za izplačilo nagrade, izgubi pravico do nagrade. Nagradni fond se ne prenese na ostale finaliste.

Ocenjevalna komisija 

V 5-članski strokovni komisiji, ki bo ocenila vsa dela, ki ustrezajo pogojem natečaja, so:

  • Luka Bajs, izvršni kreativni direktor, Shift, predsednik žirije
  • Martina Kokovnik, grafična oblikovalka
  • Ajdin Bašić, grafični oblikovalec
  • Aleksandra Pavlič, komunikatorka, CNVOS
  • Bor Klemen Mencin, samostojni kreativec

Prijava 

Prijava na natečaj je možna izključno preko e-prijavnega obrazca, ki je vstopna točka za vse udeležence natečaja »Evropska kohezijska politika«.

Navodila za pripravo datotek se nahajajo v prilogi Grafični elementi in navodila za pripravo datotek, ki je del razpisne dokumentacije. 

Datumi natečaja 

  • 20. maj 2025: objava natečaja
  • 13. junij 2025: rok za prijavo del
  • 26. junij 2025: razglasitev zmagovalca in finalistov
  • 7. julij 2025 dalje: predstavitev zmagovalnega plakata na TAM-TAM plakatnih mestih po Sloveniji
  • 4. 7.-7. 8. 2025: Razstava zmagovalcev in finalistov v TAM-TAMovi Plakatni galeriji Figovec

Razpisna dokumentacija