V organizaciji Društva Humanitas je konec novembra potekala 9. Nacionalna konferenca globalnega učenja, ki je bila letos osredotočena na učenje za mir. V kontekstu aktualnega dogajanja po svetu ter nujnosti širših prizadevanj za izgradnjo družbe miru so raziskovali, kakšna je vloga pedagoginj in pedagogov v izobraževalnem procesu, ki vključuje učenje o celostnem razumevanju miru in prizadevanjih zanj. Izjavo Humanitasa po zaključku dogodka v celoti objavljamo v nadaljevanju.
»Četudi sami nimamo upanja, ga učencev in učenk ne smemo oropati.«
V organizaciji Društva Humanitas je 27. novembra v Ljubljani potekala 9. nacionalna konferenca globalnega učenja, ki je bila letos posvečena miru ter vlogi pedagoginj in pedagogov pri učenju o celostnem razumevanju miru in prizadevanjih zanj. Udeleženke in udeleženci so preizkusili tudi nabor interaktivnih metod za učenje in izobraževanje za mir. Konferenca globalnega učenja je potekala v okviru projekta »Klub učiteljic in učiteljev globalnega učenja«, ki ga v letih 2023-2025 sofinancira Evropska unija.
Učenci in učenke so v današnjem času soočeni z mnogimi negotovostmi, zato je naloga učiteljic in učiteljev, da jim nudijo varnost, ustvarjajo varne prostore, omogočajo vključevanje in skrbijo za njihovo dobrobit, je poudarila glavna govorka konference dr. Mari Annne Okkolin iz finske nevladne organizacije Rauhankasvatusinstituutti. Izpostavila je, da družba miru ne pomeni družbe brez konfliktov, a da je pri grajenju miru potrebno najprej razumeti strukturo konfliktov in vzroke zanje. Spomnila je na različne vrste nasilja - neposredno, strukturno in kulturno nasilje – ter naštela, na kakšne načine se lahko te različne vrste nasilja kažejo v šolskih okoljih. Ob koncu je dodala še, da je ne glede na negotove in zahtevne čase, v katerih živimo, potrebno iskati upanje, četudi ga morda kot izobraževalci in izobraževalke trenutno nimajo: »Učencev in učenk upanja ne smemo oropati,« je poudarila.
Njenemu predavanju je sledil sklop vzporednih delavnic, ki so jih izvedle domače in tuje gostje (Marie Anne Okolin, Rauhankasvatusinstituutti; Iva Zenzerović in Lana Jurman iz hrvaškega Centra za mirovne študije; Simona Podobnikar iz Amnesty International Slovenije). Udeleženke in udeleženci so spoznali nekaj praktičnih primerov, kako o težkih temah, kot so vojna, strukturno nasilje, neenaka razmerja moči, konflikti ipd. spregovoriti z mladimi. Na letošnji konferenci so v novem sklopu »Učitelji za učitelje« z izvedbo delavnic aktivno sodelovale tudi učiteljice treh slovenskih šol: Slađana Đukanović, Dijaški in študentski dom Kranj; Jerneja Seibert, BIC Ljubljana – Živilska in naravovarstvena šola in Ana Stranščak, Osnovna šola Vič.
Društvo Humanitas
Foto: Katja Cankar