Zavod s projektom opozarja na občinske nadzorne kamere in državljanske pravice ter vprašanje zasebnosti in smotrnosti tako širokega videonadzora.

Kaj bodo dosegli:

Kot glavni rezultat akcije izpostavljajo zakonske spremembe in osveščanje odločevalcev o problemu občinskih nadzornih kamer.

  • 42. člen Odloka o urejanju prometa v Mestni občini Ljubljana izvajanje občinskega videonadzora prepušča javnemu podjetju, hkrati pa ne ureja transparetnosti. Z njihovo kampanjo občinske odločevalce pozivajo, naj javnemu podjetju zapovejo dvakratletno javno objavljanje lokacij in tipov ter blagovnih znamk občinskih nadzornih kamer.
  • S tem bodo vzpostavili pogoje za javno razpravo o koristnosti občinskih nadzornih kamer, meščanke in meščane pa opozorili na vseprisotnost nadzornih videokamer, s katerimi upravlja občina.
  • Hkrati se v kampanji osredotočajo na osveščanje meščank in meščanov o svojih zasebnostnih pravicah in jim ponujajo enostaven način seznanitve z lastnimi osebnimi podatki na področju posnetkov mestnih nadzornih kamer.
  • S kampanjo tako izobražujejo meščanke in meščane o njihovih lastnih človekovih pravicah na področju zasebnosti in preverjajo, kako dobro se izvajalci videonadzora držijo zakonskih varovalk.

Kampanja se osredotoča na več ciljnih skupin: najprej so tukaj mestni odločevalci, pri katerih izboljšujejo prepoznavanje problematike videonadzora, nato kampanja nagovarja meščanke in meščane ter jih spodbuja k uveljavljanju svojih zasebnostnih pravic. Hkrati kampanja ponuja izhodišča za novinarke in novinarje, ki lahko v njej najdejo nove nastavke za medijsko poročanje o delovanju občine.