Nosilec projekta: Slovenska filantropija, Združenje za promocijo prostovoljstva
Razpis: Javni poziv za izvedbo akcij za obrambo evropskih vrednot
Trajanje projekta: 14. 2. 2024−30. 6. 2024
Vrednost projekta: 9.640,00 evrov
Projekt IZVOLI! naslavlja probleme občutka nepovezanosti z EU: nezainteresiranost prebivalcev in posledično nizko volilno udeležbo, zaradi česar poslanci ne predstavljajo zares vsega prebivalstva; razrast populizma in odločanja brez vsebine; nepoznavanje dela poslancev in njihove moči ter nenazadnje apatijo in manko politične participacije državljanov.
Kandidate bodo pozvali, da se vsebinsko opredelijo do vprašanj, ki zadevajo prav vse: varstvo okolja, vojne, človekove pravice. Organizirali bodo javne dogodke v več krajih, promocijske akcije za povečevanje volilne udeležbe in javno soočenje programov v Ljubljani.
Volivce in volivke bodo poskušali opomniti na pomen volitev in vrednot EU, jih informirati o programih kandidatnih list, podkrepiti zavest o njihovi lastni državljanski pravici do participacije v demokratičnih procesih in o njenem pomenu za prihodnost družbe. Z akcijo bodo podprli razvoj demokratične družbe, saj je usmerjena v spodbujanje aktivne udeležbe državljanov v demokratičnih procesih ter krepitev transparentnosti in odgovornosti izvoljenih predstavnikov na EU ravni.
Kaj bodo dosegli:
- Pridobili bodo vsebinske odgovore vsaj tretjine kandidatnih list.
- Organizirali bodo soočenje, kjer se bo predstavilo vsaj 5 kandidatov oz. njihovih programov.
- Pokrili bodo naslednja izbrana področja: zeleni prehod, varstvo narave, vladavina prava, človekove pravice, militarizacija Evrope …
- Pri pripravi konkretnih vprašanj bodo sodelovali posamezniki in posameznice, volivke in volivci (vključenih jih bo vsaj 200), bodisi preko spletnega obrazca, bodisi v živo na soočenju.
- V okviru terenske kampanje bodo obiskali več (vsaj 4) krajev po vsej državi.
- Aktivnosti bodo prispevale k večji osveščenosti prebivalstva o pomenu in moči EU parlamenta, upajo pa tudi, da bodo spodbudile volilno udeležbo, predvsem pa, da se bodo volivci in volivke odločali zaradi dejanske vsebine volilnih programov.
DOSEŽKI
Uspešno smo zagotovili, da se je 7 od 11 kandidatnih list vsebinsko opredelilo do zastavljenih vprašanj in zahtev. Kandidatne liste so odgovorile na 12 pomembnih vprašanj, ki so se nanašala na ključne zaveze političnih strank glede prihodnosti Evropske unije.
Na javnem soočenju 28. maja se je predstavilo 7 volilnih kandidatnih list in njihovih programov v primeru izvolitve v Evropski parlament. Dosegli smo predviden rezultat predstavitve programov najmanj 5 kandidatnih list. Soočenje je omogočilo neposredno primerjavo volilnih programov kandidatov, kar je pomembno prispevalo k informiranju volivcev. Vabila na soočenje so bila poslana vsem kandidatnim listam, novinarjem in javnosti. Soočenje je bilo tudi zabeleženo in je dostopno v obliki videoposnetka.
Primerjali smo vsebino volilnih programov na 7 relevantnih področjih, ki smo jih izbrali skupaj s širšo javnostjo: to so zeleni prehod, varstvo okolja, kultura, vladavina prava, človekove pravice, neodvisni mediji in socialna Evropa. Izvedli smo javni nastop s koherentno vsebino. Pred volitvami smo organizirali novinarsko konferenco, kjer smo predstavili primerjavo volilnih programov po izbranih področjih.
Povečano ozaveščenost neposrednih udeležencev in splošne javnosti smo ocenjevali na podlagi evalvacijskih vprašalnikov, preverjanja na terenu in sprotnega preverjanja dosega objav na socialnih omrežjih. Med terenskimi akcijami po Sloveniji smo sproti izvajali anekdotične evalvacije, ki so pokazale pozitivne odzive udeležencev. Evalvacijski vprašalnik je izpolnilo 88 ljudi, kar nam je omogočilo pridobitev dragocenih povratnih informacij. Udeleženci so izrazili večje razumevanje pomena udeležbe na evropskih volitvah in boljšo informiranost o političnih strankah, ki so kandidirale. Preko evalvacijskih vprašalnikov pa smo tudi zaznali še večjo potrebo po širši in konkretnejši vsebinski opredeljenosti kandidatov. Kar se tiče socialnih omrežij in klasičnih medijev (TV, časopis in radio), šlo je za obsežno pokritost aktivnosti, kar smo beležili skozi kliping kampanje, kjer so bili različni članki o analizah odgovorov kandidatnih list, javnem soočenju in novinarski konferenci označeni z različnimi barvami.
Participatorni proces je zajel do 200 posameznikov, ki so prispevali vprašanja ali pobude bodisi v živo na javnih dogodkih bodisi po drugih komunikacijskih kanalih. V participatorni proces preko spleta smo uspeli vključiti 160 posameznikov in 9 organizacij, ki so prispevali svoja vprašanja in pobude. Prav tako smo pridobili neposredna vprašanja od udeležencev javnega soočenja, katerega se je udeležilo približno 50 ljudi. Ta vprašanja so bila ključna za oblikovanje vsebinske razprave s kandidati, kar je povečalo transparentnost in vključevanje javnosti v demokratične procese.
KONTAKTNA OSEBA: Katarina Rotar
E-pošta: Katarina.rotar@filantropija.org
Splet: www.filantropija.org