Nosilec projekta: Zavod Radio Študent
Razpis: Javni poziv za izvedbo akcij za obrambo evropskih vrednot
Trajanje projekta: 18. 12. 2023–17. 6. 2024
Vrednost projekta: 9.990,00 evrov
"Ali ste ZMedeni?" je zagovorniška akcija tretjega medijskega sektorja. Gre za medijski sektor, ki ni niti javni niti zasebni, ampak je praviloma neprofiten in nekomercialen. Sestavljajo ga različne nevladne organizacije, ki delujejo kot mediji. Za takšne medije je v večini primerov zelo pomembna skupnost, ki jo medij vključuje in naslavlja, v primeru Radia Študent so to študentje in mladi. Eden najvidnejših takšnih medijev v Sloveniji je Radio Študent, a zagotovo ni edini, obstaja še več manjših študentskih in drugih nevladnih medijev, ki zagovarjajo potrebe določenih marginaliziranih skupin. Takšni mediji so v Sloveniji deležni nezadostne državne podpore, pogoji za delo in razvoj takšnih medijev pa so zelo slabi. Takšno stanje je zaskrbljujoče, saj ogroža pluralnost medijskega prostora, ki je ena temeljnih vrednot evropske družbe.
Ministrstvo za kulturo je decembra 2023 objavilo predlog novega zakona o medijih, ki ne predvideva izboljšanja stanja tretjega medijskega sektorja v potrebni meri. Na pomanjkljiv predlog medijskega zakona se odzivamo z različnimi vsebinami, ki bodo javnost ozavestile o pomenu in potrebah takšnih medijev ter na zakonodajalca vršile pritisk, da stanje izboljša v okviru prenove zakonodaje. Aktivnost obsegajo analizo stanja, medijsko produkcijo, soočenje v živo in vključitev v javno razpravo.
Kaj bodo dosegli:
- Ozaveščanje medijskih strokovnjakov in širše, splošne javnosti o pomenu tretjega medijskega sektorja ter o potrebah, ki jih je treba urediti na zakonodajni ravni - Ta rezultat bodo dosegli z različnimi radijskimi oddajami (10x), strokovno analizo ter komunikacijsko ozaveščevalno kampanjo na družbenih omrežjih treh skupnostnih študentskih radiov (Radio Študent, MARŠ in NOR – skupaj 100 objav) in organizacijo soočenja v živo o tej temi (50 gostov in gledalcev prenosa). Pri pripravi vsebin se bodo osredotočili na to, kaj počnejo mediji tretjega medijskega sektorja, kako to počnejo, zakaj je njihov medijski doprinos ključen za zdravo medijsko krajino ter v čem so posebni in drugačni od javnih ter komercialnih medijev.
- Poskus prepričanja odločevalcev, da zakonsko uredijo pogoje za obstoj in delo medijev tretjega medijskega sektorja - Njihova akcija poteka v času prenove medijske zakonodaje, zato je to obdobje najbolj primerno za poskus doseganja želenih sprememb. Ta rezultat bodo dosegli z vključitvijo v javno razpravo o predlogu zakona, z živim soočenjem, kjer bodo predstavnika Ministrstva za kulturo javno izzvali, naj se opredeli do rešitev za ta sektor, splošnim medijskim pritiskom ter (če bo zakon pravočasno v obravnavi, tekom trajanja projekta) s svojimi predlogi, ki jih bodo poslali neposredno članom odbora za kulturo ter poslancem Državnega zbora.
V izvedbo akcije bo vključenih predvidoma 8 novinarjev, 1 strokovnjak s področja tretjega medijskega sektorja in 3 osebe iz krovne ekipe, ki akcijo vodijo in administrirajo.
DOSEŽKI
Izvedli smo strokovni pregled in analize novega predloga zakona ter pripravili komentarje in poudarke, ki so bili uporabljeni v ozaveščevalni in zagovorniški kampanji.
Izvedli smo ozaveščevalno komunikacijsko kampanjo "Ali ste ZMedeni?".
Radijski del kampanje "Ali ste zmedeni?" Novinarji aktualnopolitične redakcije so pripravili naslednje oddaje v različnih formatih:
- Daljša pregledna oddaja o novem predlogu medijskega zakona, kjer smo poslušalce in sledilce seznanili s kontekstom novih zakonskih sprememb in potrebami ter možnostmi izboljšanja pogojev za tretji medijski sektor (3MS).
- Daljša pregledna oddaja o 3MS, v kateri smo predstavili pomen in okoliščine tega sektorja, njegove potrebe, ključen položaj v medijskem prostoru in posledice novega predloga zakona za medije za 3MS.
- Serija radijskih intervjujev z domačimi in tujimi strokovnjaki s področja medijev, s poudarkom na predstavnikih in strokovnjakih 3MS:
- 6. 1. 2024: https://radiostudent.si/politika/apr-intervju/alexandra-halkin
- 1. 2. 2024: https://radiostudent.si/politika/apr-intervju/zgledi-za-novi-zakon-o-medijih-iz-avstrije
- 15. 2. 2024: https://radiostudent.si/politika/apr-intervju/medijsko-sektoriranje-na-irskem
- 14. 3. 2024: https://radiostudent.si/politika/apr-intervju/skupnostni-mediji-skupni-problemi
- 20. 3. 2024: https://radiostudent.si/politika/apr-intervju/cesko-medijsko-nesektoriranje
- 17. 4. 2024: https://radiostudent.si/politika/apr-intervju/francoski-skupnosti-mediji
- Redno poročanje o obravnavi zakona v Državnem zboru v sklopu rednega informativnega programa:
- 20. 12. 2024: https://radiostudent.si/politika/n-euro-moment/brez-tretjega-medijskega-sektorja
- 20. 3. 2024: https://radiostudent.si/politika/offsajd/tresk-po-glasbenih-kvotah
- 3. 5. 2024: https://radiostudent.si/politika/off/viska-psenice-off
- 29. 5. 2024: https://radiostudent.si/politika/offsajd/neuvrsceni-mediji-bolje-receno-spregledani-mediji
Soočenje v živo
Soočenje v živo smo izvedli v sodelovanju z društvom študentov novinarstva na FDV (FEJS). Dogodek je moderirala novinarka aktualnopolitične redakcije, Anja Karović Guzelj. Na dogodku so se sogovorniki pogovarjali o tem, kaj sploh je tretji medijski sektor, kakšna je trenutna zakonska ureditev na tem področju, kaj bi se lahko spremenilo, kaj so dobre prakse iz tujine itd. Dogodek je potekal v živo v prostorih Fakultete za družbene vede (34 obiskovalcev), hkrati pa smo ga prenašali tudi z živim video prenosom (skupaj 43 gledalcev).
Posnetek dogodka: https://www.youtube.com/watch?v=DUbdSzkP890
Izvedba kampanje "Ali ste ZMedeni?" na družbenih omrežjih
Poleg soočenja v živo in produkcije ter predvajanja radijskih oddaj, smo za ozaveščanje o 3MS na družbenih omrežjih pripravili še krajše videe, ki so bili promovirani kot privlačne, enostavne in razumljive vsebine, kaj sploh je 3MS. To so bili naslednji krajši videi:
- 13. 2. 2024: https://www.instagram.com/reel/C3SmHarxrHT/
- 15. 2. 2024: https://www.instagram.com/reel/C3XOafoCWqm/
- 19. 2. 2024: https://www.instagram.com/reel/C3iGN4buy6_
- 22. 2. 2024: https://www.instagram.com/reel/C3pZYtYJ2Tb/
- 28. 2. 2024: https://www.instagram.com/reel/C348ZHCv0gn/
- 1. 3. 2024: https://www.instagram.com/reel/C3-F_IxC9W0/
Dogodek, odziv v sklopu javne razprave, vse radijske oddaje in krajši privlačni videi so bili promovirani na družbenih omrežjih Radia Študent (FB in IG), MARŠ (FB in IG) in NOR (FB in IG). Skupaj je bilo objavljenih 105 objav (objave, dogodki, “zgodbe” na Instagramu). Skupno število vseh interakcij in ogledov vsebin znaša:
- 608 všečkov, komentarjev in deljenih objav
- Doseg “zgodb” (story) na kanalu Instagram: 20.454
KONTAKTNA OSEBA: valentina rajakoviĆ
E-pošta: valentina.rajakovic@radiostudent.si
Splet: https://radiostudent.si